Що потрібно врахувати батькам обираючи вид спорту для

своєї дитини

 

 

 

Незважаючи на важливість і потрібність спорту в житті дитини , тут є і свої ризики.

Крім цього, враховуйте і особисті побажання дитини. Навіть якщо ви мрієте бачити своє чадо зіркою хокею або фігурного катання, а сама дитина зацікавлений тільки в тенісі, не потрібно змушувати його, інакше ніяких особливих успіхів ви не побачите. Дитина повинна займатися тим, що приносить йому задоволення, адже "обязаловки" вистачає і в школі.

Як і в будь-якому іншому занятті, у дитини повинна бути мета. Однак, навряд чи має сенс готувати дитину до якихось великих звершень, якщо вас цікавить виключно всебічний розвиток, і ви не бачите особливих здібностей вашого чада до спорту. Достатнім результатом буде високий імунітет, гнучкість, витривалість і дисциплінованість, які виробляються при регулярних заняттях будь-яким видом спорту.

Що вибрати?

Видів спорту, які були б корисні дітям , безліч. Вважається, що чим раніше ви віддасте дитину в секцію, тим легше він адаптується і тим більших успіхів досягне. Якщо ваша дитина любить грати в ігри для багатьох людей, підходить по здоров'ю і фізичному розвитку, то ви можете познайомити його з футболом, баскетболом, волейболом чи хокеєм.

Якщо у вашої дитини слабкі м'язи, проблеми з хребтом і відсутність інтерес до командних видів спорту, то плавання буде йому найбільш корисно. Воно допоможе скоректувати сколіоз, сформувати фігуру і заспокоїти нерви.

Для дітей, які люблять тварин і гірше йдуть на контакт з людьми, ідеально підійде кінна секція. Спілкування з цими тваринами благотворно впливає на психіку, а регулярні заняття в кінній секції благотворно впливають на всі найважливіші функції організму. Зараз саме в кінних секціях займаються і успішно лікуються діти навіть з серйозними захворюваннями.

Якщо дитину часто ображають, але при цьому його здоров'я дозволяє займатися активними і силовими видами спорту, то прекрасним виходом буде секція боксу або боротьби, які зараз дуже популярні. У ці секції ходять не тільки хлопчики, але й дівчатка, тому у багатьох дітей є шанс навчитися захищатися від нападок.

Найнебезпечніший вид спорт - легка атлетика. Це постійні розтягування і вивихи, ризик розвитку плоскостопості, але навряд чи якийсь інший вид спорту дозволяє так гармонійно розвивати організм. Якщо ви впевнені у здоров'ї та витривалості своєї дитини, якщо його енергія вимагає виходу, то саме легка атлетика може його захопити і дозволить домогтися значних результатів.

Спорт для дітей, безумовно, важливий. Одних занять фізичною культурою в школі недостатньо, щоб дитина виросла здоровою і сильною, але додаткові заняття в будь-якій спортивній секції дадуть дитині можливість вирішити багато проблем. У першу чергу, дитина навчиться координувати свої рухи, легше буде переносити навіть розумові навантаження, його нервова система буде менш сприйнятлива до подразнення, а імунна до вірусів. Тому дитина легше засвоїть і шкільну програму, і менше занять пропустить через хворобу. Важливо лише індивідуально підходити до вибору секції, орієнтуючись не на моду і власні бажання, а на можливості і бажання вашої дитини.

 

 

Значення емоційного ставлення до світу для розвитку дитини.
Загальновідомо, що емоційне ставлення людини до світу формується через досвід комунікацій і взаємодії з ним. Світовідчуття становить життєвий тонус особистості, від якого значною мірою залежить рівень і якість емоційно-вольової регуляції будь якої діяльності людини. Тобто, можна вважати, що всі прояви психічної активності дитини та ступень розвиненості її вікових надбань значно залежить від емоційного ставлення до світу.
Відповідний рівень розвиненості здатності відчувати є тим досягненням дитини, що визначає її готовність до інформаційного обміну, до засвоєння умінь і навичок, а отже визначає динаміку навчуваності дитини.

Механізм формування ставлення дитини до себе.
Особливо значиму роль у формуванні ставлення дитини до себе та інших людей виконує емоційна сфера. Характер очікувань, самооцінка, особистісні якості, здатність любити, переживати, співчувати – усе «проростає» з розвиненої сфери почуттів. Адже дитина, крім елементарних відчуттів «задоволення» життєво необхідних потреб у їжі, теплі, відпочинку, безпеці, переживає цілу гамму моральних, естетичних, інтелектуальних емоцій. І ці соціальні, осмисленні емоції є духовним початком, що демонструє прорив до моральних, естетичних, інтелектуальних почуттів.

Роль засобів невербальної комунікації в успішній соціалізації дитини.
Відчування, пов'язані з людиною, зокрема емпатія як здатність відчувати почуття іншої людини, є основою для міжособистісного розуміння. При цьому необхідно наголосити, що мова почуттів – це мова тіла. Тому невербальні прояви поведінки є найправдивішим, найвідкритішим, природним і спонтанним вираженням особистого ставлення до іншої людини. Невербальні засоби комунікації: контакт очей, усмішка, міміка, жести дають змогу реально виявити таке ставлення людини, яке важко вербалізувати, виразити словом. Водночас, проявляючись у просторі та у часі реального контакту, невербальні засоби комунікації, тобто зовнішній прояв наших почуттів, дають змогу зблизитись із соціальною групою, ліпше пізнати і зрозуміти одне одного.
Невербальна поведінка здатна найбільш цілісно виразити психологічний зміст як свідомих так і підсвідомих намірів, бажань, почуттів. Саме тому варто розширювати у собі невербальний репертуар засобів комунікації. Він дасть змогу почуватися природно, вільно, розкуто, швидко і адекватно реагувати на партнерське оточення. Розвинута сфера емоцій, відчувань дає людині змогу удосконалювати інтуїцію, поповнювати власний досвід пізнання соціального і предметного оточення.
Дорослим слід постійно використовувати різноманітні, нескінченні можливості завжди і скрізь розвивати емоційну сферу дитини, зокрема у соціальному оточенні, у природі, у цілеспрямовано організованій пізнавальній діяльності. Так у сфері соціального оточення можна звертати увагу дітей на їхній настрій та настрій оточуючих людей, на переживання, очікування. Лише сформованість соціальних емоцій сприяє розвитку, поглибленню і диференціації моральних, інтелектуальних, естетичних почуттів.

Значення світовідчування у взаємодії з людьми.
Доросла людина, яка прагне до взаєморозуміння з дітьми, повинна розвивати здатність відчувати як у дітях так і у собі. Тому у повсякденні треба намагатися орієнтуватися на прийом і способи, що забезпечують відчуття гармонії, задоволення, гідності та поваги до себе.
Слід пам'ятати що світовідчування на думку психолога Рубенштейна, становить життєвий тонус особистості, від якого значною мірою залежить психічне здоровя людини, її соціальна і інтелектуальна активність у взаємодії з іншими людьми.

Готуємось до навчання у школі за програмою "Дитина в дошкільні роки" авт.К.Крутій

Сім кроків до письма

Щоб дитина могла вільно оволодіти необхідними для письма навичками, потрібно дотримуватися певної послідовності. Для цього розроблено спеціальну систему вправ, розбиту на сім кроків. Тож завдяки такій системі роботи у майбутнього першокласника поступово сформуються необхідні для письма навички і, прийшовши до школи, він без особливих труднощів виконуватиме завдання у прописах. Зупинимось на кожному крокі детальніше

Крок 1. Учимо дитину правильно сидіти

Ще до того як дитина почне оволодівати навичками письма, необхідно привчати її правильно сидіти. Бо неправильна поза не лише нашкодить зору і поставі дитини, а й перешкоджатиме формуванню у неї правильних рухів, необхідних для письма. Тож не сподівайтеся, що дитина, сидячи у неправильній позі за столом, швидко навчиться писати. Виправити ж неправильну позу, коли малюк звикне до неї, не просто важко а практично неможливо.

Тому необхідно одразу ж привчати дошкільника дотримуватися таких нескладних правил:

  • сидіти прямо;спиратися на спинку стільця;
  • не спиратися грудьми на стіл;
  • ноги тримати прямо, з упором на підлогу або підставку (якщо стілець занадто високий);
  • тулуб і голову тримати рівно;
  • обидві руки - на столі, при цьому лікті виступають за край столу;
  • світло при роботі падає зліва (у шульг – справа).

Крок 2. Учимо дитину правильно розміщувати зошит та тримати ручку

Від розміщування зошита на столі та уміння правильно тримати ручку залежить не лише почерк, а й постава дитини. Тому допоки цей етап не буде твердо засвоєний, не варто переходити ти до наступного. Зауважте, праворукі і ліворукі діти мають по-різному розміщати зошит на столі і тримати ручку.

Поради для праворукої дитини :

  • зошит слід трохи нахилити вправо, щоб його нижній лівий край був на рівні середини грудей. Таке положення зошита дасть змогу вільніше пересувати руку вздовж ряжка;
  • зошит спочатку потрібно підтримувати лівою рукою знизу, а коли сторінку буде майже заповнено – зверху;
  • ручку слід класти на лівий бік.

Поради для ліворукої дитини:

  • зошит слід розмістити ближче до лівої руки і трохи нахилити вправо;
  • ручку потрібно братии трохи вище – на відстані 3 – 4 см від кінчика стержня. Вказівний палець потрібно практично не прогинати. Ручку слід скласти плоскіше вздовж великого пальця. Кута між ручкою і кистю практично не повинно бути.

Крок 3. Учимо дитину малювати прямі лінії

У 5-6 років коли починається підготовка до письма, у дітей ще не сформовано поняття «вгору», «вниз», «справа» і «зліва», «посередині». Зчасто навіть прийшовши до першого классу, діти просто не розуміють, що має на увазі вчитель, кажучи наприклад: «Заоклуглюємо донизу і вліво».

Тож спочатку дитина повинна оволодіти поняттям «вгору», «вниз», «зліва», «справа», «посередині» у грі, без графічних рухів. Коли вона зрозуміє чого від неї хочуть, слід запропонувати їй з’єднати точки за стрілочками у заданому напрямку: «вгору», «вниз», «вліво», «вправо».

Увага! Необхідно домагатися, щоб рух дійсно починався і закінчувався у заданій точці.

Дошкільник має навчитися розрізняти, розуміти і відчувати, що його рука дійсно може вільно рухатися у різних напрямках.

Крок 4. Учимо дитину малювати паралельні лінії

У 5-6 років коли починається підготовка до письма, у дітей ще не сформовано поняття «вгору», «вниз», «справа» і «зліва», «посередині». Зчасто навіть прийшовши до першого классу, діти просто не розуміють, що має на увазі вчитель, кажучи наприклад: «Заоклуглюємо донизу і вліво».

Тож спочатку дитина повинна оволодіти поняттям «вгору», «вниз», «зліва», «справа», «посередині» у грі, без графічних рухів. Коли вона зрозуміє чого від неї хочуть, слід запропонувати їй з’єднати точки за стрілочками у заданому напрямку: «вгору», «вниз», «вліво», «вправо».

Увага! Необхідно домагатися, щоб рух дійсно починався і закінчувався у заданій точці.

Дошкільник має навчитися розрізняти, розуміти і відчувати, що його рука дійсно може вільно рухатися у різних напрямках.

Крок 5. Учимо дитину малювати півовали

Півовали складова частина як друкованих, так і письмових букв. Малювати ці елементи дитині досить складно, оскільки потрібно враховувати:

  • орієнтування у просторі;
  • співвідношення висоти і ширини.

При виконанні таких фігур необхідно звертати увагу на положення руки: кисть має спиратися лише на мізинець.

Крок 6. Учимо дитину малювати круги та овали

Щоб круг або овал не перетворювалися на карлючки, необхідно витримати чітку траєкторію руху, що для дитини 6 – 7 років досить складно.

Тож для тренування навички корисно «розкручувати» і «закручувати» спіралі.

Щоб побачити і чітко зрозуміти, чим відрізняється круг і овал, корисно малювати ці фігури поруч і порівнювати.

Крок 7. Учимо дитину малювати зигзаги та прямі

Нерідко дитина непогано оволодіває написанням окремих букв, але при способі написання слово перші кілька букв зазвичай правильні, а от наступні стають меншими, змінюється нахил, пропорції. Це відбувається через те що дитина не вміє вільно рухати руку вздовж рядка, напружує її, жорстко спирається на мізинець або на всю руку.

Щоб цього не сталося, треба на попередньому етапі навчити дитину вільно рухати руку вздовж рядка. Для цього варто обирати великі графічні елементи: «хвилі», «хмари», «дороги з гірками». Спочатку слід запропонувати дитині «проїхати широкою дорогою», потім - «вузькою стежиною». Потрібно розпочинати з пунктирних ліній, а коли вони почнуть виходити, можна вчити дитину виконувати суцільні лінії